قیمت روز انواع مایع ظرفشویی ارزان در سال 98

قیمت مایع ظرفشویی ارزان، همان طور که از نامش پیداست، برای خریداران به صرفه، ارزان و اقتصادی است. عوامل متعددی در کاهش قیمت مایع ظرفشویی تاثیر گذار هسند؛ کیفیت مایع ظرفشویی، حجم بسته بندی، داخلی یا وارداتی بودن محصول و شرکت تولید کننده یا برند محصول از جمله عواملی هستند که قیمت نهایی این شوینده را تعیین می کنند.
در این میان، شوینده های ارزان قیمت که معمولا به صورت عمده و در حجم های بالا به فروش می رسند متقاضیان زیادی دارند.

قیمت روز انواع مایع ظرفشویی ارزان در سال 98

معرفی و مشخصات مایع ظرفشویی

معرفی و مشخصات مایع ظرفشویی مایع ظرفشویی، محصولی پر کاربرد و یار همیگشی ظروف و سینک است. بسیاری از ما ایرانیان این محصول را با نام نوستالژیک ریکا می شناسیم. در واقع ریکا، نام اولین مایع ظرفشویی تولید شده در کشور است. هر چند از تولید این محصول زمان زیادی نمی گذرد و عمر آن از 50 سال فراتر نرفته است اما امروزه شاهد انواع متنوع این محصول هستیم که با کیفیت های عالی در بازار به فروش می رسند.
تا قبل از تولید شوینده های امروزی، روش های مختلفی برای شستن و زدودن چربی ها و لکه ها از ظروف به کار برده می شد که مهم ترین و موثر ترین آن ها استفاده از خاکستر بود. خاکستری که از سوخت چوب و زغال حاصل می شد به دلیل داشتن ویژگی های خاص و منحصر به فرد توانایی حل کردن و پاک کردن چربی ها را داشت. این ماده در آب سرد هم به خوبی ظروف را تمیز می کرد.
سال ها گذشت و شوینده های صنعتی وارد بازار شدند. پودر ها که برای شستن لباس ساخته شده بودند برای شستن ظروف هم استفاده می شدند. تا اینکه در نهایت مایع مخصوص ظرفشویی هم تولید شد.
مایع ظرفشویی اکتیو 750 گرمی، از ترکیب مواد شیمیایی مختلفی ساخته می شود :

  • سورفکتانت یا فعال کننده های سطحی : که عموما از اسید سولفونیک استفاده می شود. مهم ترین عامل در پاک کردن چربی هاست.
  • خنثی کننده ها : ماده خنثی کننده اسید سولفونیک، نقش مهمی در کیفیت و پاک کنندگی مایع ظرفشویی دارد. خنثی کننده اسید، یک ماده قلیایی یا بازی می باشد. از این رو در تولید مایع، از مواد حاوی الکل نظیر دی اتانول آمید استفاده می شود. هر چه خاصیت قلیایی مایع بیشتر باشد، خاصیت پاک کنندگی هم بیشتر می شود؛ اما در عوض تاثیر مخربی بر پوست انسان خواهد داشت. آب یک ماده خنثی بوده که PH آن 7 می باشد. موادی که PH پایین تری داشته باشند اسیدی، و موادی که PH بالاتری داشته باشند بازی هستند. به طور معمول PH یک مایع ظرفشویی استاندارد باید زیر 10 باشد. پوست انسان به طور طبیعی، مقداری خاصیت اسیدی در حدود 5 دارد که می تواند باکتری ها و میکروب های مضر را از بین ببرد؛ لذا استفاده از موادی که PH پوست را به طرف قلیایی شدن سوق می دهند برای سلامت پوست مناسب نیستند. به همین دلیل باید در هنگام کار با شوینده ها از دستکش استفاده شود.
  • آب : حدود 70 در صد از مایع ظرفشویی را آب تشکیل می دهد. در تولید مایع ظرفشویی از آبی استفاده می شود که سختی آن گرفته شده باشد. آب سخت دارای عناصری مانند آن، کلسیم، منیزیم است که با ترکیبات مایع ظرفشویی واکنش شیمیایی انجام می دهند و باعث کاهش کیفیت نهایی می شوند.
  • نمک : برای افزایش غلظت و گرانروی مایع ظرفشویی به کار برده می شود.
  • مواد جانبی : از اسانس ها و رنگ ها یرای ایجاد بوی خوش و تنوع در محصول استفاده می شود.
  • نگهدارنده ها: شونده ها مستعد پرورش قارچ و میکروب ها نیستند اما گاهی در تولید از این مواد برای ماندگاری بیشتر هم استفاده می شود.

در واقع، اگر خاصیت اسیدی اسید سولفونیک را با یک ماده قلیایی خنثی کرده و مواد دیگری نظیر آب، نمک، اسانس و رنگ را به آن اضافه کنیم، مایع ظرفشویی ساخته ایم.
فرمول های متفاوتی برای ساخت مایع ظرفشویی وجود دارد که همه آن ها از ترکیبات فوق استفاده می کنند. تفاوت آن ها در مقدار مواد و ترتیب استفاده از آن هاست.

مایع ظرفشویی یک از پر مصرف ترین شوینده ها در زندگی روزمره است در هر جایی که امکان خوردن و نوشیدن باشد، ضرورت استفاده از این محصول احساس می شود. خانه، محل کار، تفریح و پیک نیک و در هر جای دیگر می توان از ان استفاده کرد.

بسیاری از ما علاوه بر شستن ظروف برای شستن لباس، پاک کردن لکه های فرش و مبل، تمیز کردن دستشویی و حمام، پاک کردن شیشه ها، نظافت خودرو و … از مایع  ظرفشویی استفاده می کنیم. در بسیاری مواقع، مایع ظرفشویی به عنوان مایع دستشویی نیز به کار می رود. محصولی همه فن حریف و پر کاربرد. همان طور که دیدید با خرید یک مایع ظرفشویی می توان کارهای بسیاری کرد.

انواع مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی یکی از کالا های اصلی در سبد خرید خانوار است. شرکت های مختلف فعال در زمینه تولید محصولات شوینده و بهداشتی، همواره سعی در بهبود کیفیت محصولات خود را داشته اند تا سهم بیشتری از بازار این محصولات را در اختیار بگیرند.
تولید مایع ظرفشویی در انواع مختلف، از نظر حجم و بسته بندی و همچنین در رنگ ها و رایحه های متنوع از اقدامات این شرکت ها در جهت جلب نظر مشتریان است.
شوینده های ظروف در گذشته بسیار ساده بودند اما با پیشرفت های صورت گرفته در این عرصه، از آنزیم های مختلفی در تولید مایع های ظرفشویی استفاده می شود که قادر هستند سر سخت ترین لکه ها را با مقدار کمی مایع از بین ببرند. همچنین رفع بوی غذا که پس از شستشو روی ظرف باقی می ماند هم با استفاده از این آنزیم ها رفع شده است.
در تولید یک مایع ظرفشویی خوب از ترکیب آنزیم های مختلف جهت افزایش کیفیت محصول نهایی استفاده می شود.

از عوامل دیگری که در کیفیت مایع ظرفشویی موثر است، فرمالین است؛ فرمالین از جمله مواد اولیه ای است که در تولید محصولات شوینده به کار می رود. این ماده برای پیشگیری از فاسد شدن مایع ظرفشویی و ضد عفونی کردن آن استفاده می شود. در صورت مصرف نادرست آن، باعث حساسیت های پوستی می شود.
مایع های ظرفشویی در دو نوع دارای فرمالین و فاقد فرمالین تولید می شوند. در تولید شوینده های امروزی کمتر از این ماده استفاده می شود.

لیست شرکت های تولیدی مایع ظرفشویی

لیست شرکت های تولیدی مایع ظرفشوییامروزه شوینده ها نقش پر رنگی در زندگی ما دارند. با افزایش سطح بهداشت و آگاهی جامعه، مصرف این محصولات هم افزایش چشمگیری پیدا کرده است. هزینه تهیه و تولید محصولات شوینده پایین بوده و افراد زیادی را به فکر ایجاد کارگاه و شرکت های تولید این دسته از محصولات انداخته است.
با نگاهی به حجم بالای تبلیغات رسانه ای، که شوینده های مختلف از جمله انواع مایع ظرفشویی را معرفی می کنند، می توان حدس زد که شرکت های بسیاری در این عرصه فعالیت دارند. بازار مایع ظرفشویی همیشه فعال و گرم است و خریدار و فروشنده بسیاری در آن وجود دارد.
این بازار فروش، زمینه را برای تولید کننده های مایع ظرفشویی بسیار فعال و رقابتی کرده است. شرکت های تولیدی این محصول، با افزایش کیفیت و تنوع بخشی به محصول، سعی دارند تا مصرف کنندگان بیشتری را جذب خود کنند.

امروزه که ماشین های ظرفشویی نقش بیشتری در شستشوی ظروف دارند. شرکت های تولید کننده مایع ظرفشویی محصولاتی چون قرص، ژل و صابون هم برای شستشوی ظروف با ماشین تولید می کنند. در این محصولات که انسان دخالتی در شستشو ندارد می توان از محصولاتی که PH بالاتری دارند برای پاک کنندگی بیشتر استفاده کرد؛ اما در این بین ممکن است ظروف آسیب دیده و کیفیت شان را از دست بدهند؛ آنزیم ها در اینجا نقش فعالی دارند و مشکل را رفع می کنند.

آخرین و پایین ترین قیمت روز مایع ظرفشویی ارزان در سال جاری

یکی از فاکتور های اصلی در هنگام خرید هر کالایی، قیمت آن است. مایع ظرفشویی با کیفیت که قیمت مناسبی هم داشته باشد مطمئنا فروش خوبی هم خواهد داشت.
قیمت مایع ظرفشویی به چند عامل بستگی دارد که سبب افزایش یا کاهش آن خواهد بود :

  • کیفیت محصول: مایع با کیفیت که قابلیت پاک کنندگی و کف بالا داشته باشد. این محصول از مواد اولیه با کیفیت تهیه می شود.
  • هزینه تامین مواد اولیه : برخی مواد اولیه وارداتی بوده و به قیمت ارز وابسته اند.
  • داخلی یا وارداتی بودن محصول : مایع ظرفشویی جزو محصولاتی است که به صورت گسترده در کشور تولید می شود. با این وجود واردات آن از خارج هم صورت می گیرد. نمونه های خارجی، هزینه بالاتری هم دارند.
  • خرید جزئی یا فله ای : در خرید فله ای که محصول در حجم بالا عرضه می شود، قیمت بسیار پایین تر از حالت خرید جزئی است.
  • برند محصول : محصولات با نام ههای معروف و معتبر قیمت بالاتری دارند.
  • نوع بسته بندی : در حجم های مختلف 1 لیتری، 2 لیتری، 4 لیتری و 20 لیتری بسته بندی صورت می گیرد.
  • و …

معمولا مایع های ظرفشویی با نام های کمتر شناخته شده، قیمت ارزان تری دارند. انواع مایع های ظرفشویی در فروشگاه های مختلف به صورت حقیقی و مجازی به فروش می رسند. با مراجعه به این فروشگاه ها می توان از پایین ترین قیمت این محصولات مطلع شد.

آنچه که باید در مورد مایع ظرفشویی خوب بدانید

آنچه که باید در مورد مایع ظرفشویی خوب بدانیدانتخاب یک مایع ظرفشویی خوب بسیار مهم است. بسیاری از افراد پس از استفاده از یک نمونه از این محصول و رضایت از آن، دیگر تمایلی به تغییر مایع ظرفشویی خود ندارند. از این رو شرکت های تولید کننده باید در کسب رضایت مشتری باید تلاش فراوانی داشته باشند.
ویژگی های مایع ظرفشویی خوب بستگی به سلیقه افراد دارد؛ برای بعضی افراد کف زیاد مایع مهم است اما برای گروه دیگری، این فاکتور، عیب محسوب می شود.

یک مایع ظرفشویی خوب به طور معمول دارای خصوصیات زیر است :

  • قابلیت پاک کنندگی بالایی داشته باشد و بتواند انواع لکه ها و چربی ها را بزداید.
  • دارای کف مناسب باشد و به آسانی و به سرعت از ظروف شسته شسته شود.
  • غلیظ و با صرفه باشد.
  • دارای رایحه ای خوش باشد.
  • با پوست دست سازگار باشد. (در صورت عدم استفاده از دستکش، باید حداقل 4 ساعت زمان، بین استفاده از شوینده ها باشد تا پوست بتواند خاصیت اسیدی خود را احیا کند.)
  • دارای قیمت مناسب و اقتصادی باشد.
  • با محیط زیست سازگار باشد. (مایع ظرفشویی، چربی ها را در خود حل می کند و خود باید در آب حل شود. برخی از مواد اولیه به کار رفته در شوینده ها در آب حل نمی شوند و به صورت حباب در سطح آب باقی می مانند.)

مزایای خرید و فروش عمده مایع ظرفشویی فله ای

همان طور که قبلا بیان شد مایع ظرفشویی یکی از پر کاربرد ترین محصولات شوینده در منازل است که علاوه برشستن ظروف در سایر کارهای شستشو و نظافت هم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از این رو خرید آن در حجم بالا و به صورت عمده می تواند در هزینه های خانوار به میزان خوبی صرفه جویی کند.
برخی از مشاغل هم به حجم بالای این محصول نیاز دارند و بسته بندی آن اهمیتی برایشان ندارد. این گروه هم از مصرف کنندگان عمده مایع ظرفشویی هستند. اماکنی مانند رستوران ها، هتل ها و مسافرخانه ها، بیمارستان ها، ادارات، دانشگاه ها و … جزو خریداران عمده مایع ظرفشویی فله ای هستند.
خرید و فروش عمده این محصول دارای مزیت هایی هم هست که اولین آن، صرفه جویی در هزینه های مالی است. با خرید مایع ظرفشویی به صورت عمده و در حجم بالا می توان خرید سالانه را به صورت یکجا انجام داد. با این کار می توان در زمان هم صرفه جویی کرد و زمان کمتری را در ترافیک خیابان سپری کرد.
برخی مراکز تولیدی مایع ظرفشویی، از همان ظروف بسته بندی قبلی مشتریان استفاده می کنند. بدین صورت که، مشتریان پس از مصرف مایع ظرفشویی، گالن ان را برای خرید مجدد به شرکت یا تولیدی مورد نظر می برند و شرکت همان گالن را برایشان پر می کند. با این کار، علاوه بر صرفه جویی در هزینه های مالی، از ظروف پلاستیکی مجددا استفاده شده و از دور ریختن آن ها جلوگیری می شود.

مایع ظرفشویی با قیمت درب کارخانه در بازار داخلی

مایع ظرفشویی با قیمت درب کارخانه در بازار داخلیکارخانه مایع ظرفشویی پریل ۴ لیتری به صورت مستقیم با مصرف کننده نهایی ارتباط ندارد. در این بین واسطه هایی هستند که حضورشان برای وصل کردن عناصر تولید کننده و مصرف کننده ضروری بوده و یک زنجیره را ایجاد می کنند. نمایندگان فروش یا عمده فروشان و خرده فروشان هم در این زنجیره هستند.
تولید کننده پس از محاسبه هزینه های تولید و کسر سود خود قیمتی برای عمده فروشان پیشنهاد می دهد که قیمت درب کارخانه نامیده می شود. عمده فروشان انواع مایع ظرفشویی را با پایین ترین قیمت یعنی قیمت درب کارخانه از تولید کننده خریداری می کنند.
خریداران جزء یا خرده فروشان نیازشان را از طریق عمده فروشان تامین می کنند و با تولید کننده در ارتباط نیستند. عمده فروش، سود کمی بابت نگهداری کالا دریافت می کند و محصولات را به خرده فروشان عرضه می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما