قیمت روز مایع دستشویی فومی و کرمی خوشبو

قیمت روز فوم شستشو کاریته همچون سایر لوازم آرایشی و بهداشتی به عوامل بسیاری مانند ،قیمت مواد اولیه در تولید ،عرضه و تقاضا،کیفیت محصولات شرکت تولید کننده و غیره وابسته است.

قیمت روز مایع دستشویی فومی و کرمی خوشبو

مایع دستشویی چیست؟

مایع دستشویی چیست؟

از گذشته های بسیار دور نوعی تکامل نیافته فوم شستشو مدیلن دستشویی با ترکیب آب،خاکستر و آب چوب غیره تولید و استفاده می شده،که همین مواد احساس نیاز بشر را به بهداشت و تمیزی دست ها نشان می دهد.

مایع های دستشویی همان صابون های شستشوی دست و صورت هستند که به صورت تکامل یافته تر به منظور تسهیل زندگی انسان اختراع شده اند.به طور کلی مایع های دستشویی مزیت های بیشتری نسبت به صابون ها دارند.شوینده ها به منظور تامین بهداشت انسان ها ساخته و به بازار عرضه می شوند به همین دلیل باید تمام ارکان یک تمیز کننده را داشته باشند.بت استفاده از صابون ها به دلیل تماس سطح آن با سطوح مختلف و همچنین عدم رعایت بهداشت در استفاده عمومی آن ،نمی توان گفت که بهداشت به طور کامل رعایت شده،به همین منظور از گذشته های دور انسان ها به دنبال تمیز کننده ای هستند که قابل استفاده عموم و تمام اعضای خانوار باشد و در عین حال ناقل آلودگی ها و ویروس ها نباشد،و تمام افراد با فراق خاطر از آن استفاده کنند.امروزه این نیاز بش را مایع های دستشویی در تمام اماکن از قبیل هتل ها ،رستوران ها،توالت های عمومی،سرویس های بهداشتی مدارس و مهد ها و تمام اماکن عمومی بر طرف کرده اند.

دیگر تمایز و برتری مایع های دستشویی نسبت به صابون ها ،این است که صابون ها به دلیل خیس شدن بعد از استفاده نیاز به زمان برای خشک شدن داشتند ولی مایع های دستشویی قابل حمل و جابه جایی است و در ظروفی نگهداری می شوند که به اندازه نیاز از مایع در اختیار ما می گذارد

مایع های ستشویی از موادی هستند که موجب تمیز کردن دست ها می شوند به این صورت که با کف کردن تمام آلودگی ها و چربی های روی پوست را در آب حل کرده و در نتیجه تمیز شدن دست ها حاصل می شود.

یکی از محصولات مهم در بازار تجارتی لوازم بهداشتی حال حاضر مایع های دستشویی هستند که به مراتب رایحه بهتری از صابون هایی که برای شستن دست و صورت در زمان قدیم استفاده می شد را دارا هستند‌.

در واقع مایع های شستشوی دست و صورت همان فرومل و مواد به کار رفته در  صابون های قدیم برای ساخت را دارند با این تفاوت که مایع های دستشویی طوری ترکیب و ساخته می شوند،که ذرات ریز روغنی موجود در صابون ها را خرد کرده و به همین دلیل قابلیت حل شدن با آب را دارند.این روش و کارکرد در تمام مواد شوینده مانند مایع های ظرف شویی و لباس شویی وجود دارد،البته شاهد استفاده از ترکیبات شیمیایی متمایز در ساخت هر کدام می باشیم،زیرا کارکرد هر کدام از این مواد نیز با یک دیگر متفاوت است.

امروزه قابلیت شوینده بودن در مواد روان شوینده و مایع دستشویی ها به علت این است که این مواد شوینده به طور مجزا هم توانایی حل کردن چربی ها و کثیفی و همچنین توانایی حل کردن آب را در خود دارا هستند.همین توانایی شوینده ها را در دسته مهم ترین اختراعات بشر قرار می دهد،که سهم شایانی در پیشرفت بهداشت جمعی و فردی و همچنین سلامت جهان داشته است.

برای از بین بردن کثیفی ها و چربی عادی از روی دست،مایع های دست شویی به همرا آب گرم کفایت می کنند.ولی گاهی ممکن است این کثیفی ها فراتر از یک کثیفی ساده باشند و به یک آلودگی باکتریایی تبدیل شوند،برای حل این مشکل،در صنعت ساخت لوازم شوینده چاره ای اندیشیده شده.این تدبیر که استفاده از اتانول ها می باشد موجب شده تا در صد الکل موجود در اتانول به ضد عفونی کردن دست و صورت بپردازد‌.این ترکیبات شیمیایی موجب استرلیزه کننده ها عمل کرده و دست ها را عاری از هر گونه آلودگی و کثیفی می نمایند.به این ترتیب مایع دستشویی ضدعفونی کننده نیز هست.

به علاوه در فرآیند شیمیایی که مایع های دستشویی ایجاد می کنند،یعنی با فرمالسیون خود چربی ها و آب و سایر آلودگی ها را حل می کنند،موجب می شود تا افراد از تمیز شدن دست های خود مطمئن شوند،و با خیال آسوده فعالیت های خود را ادامه دهند.

عملکرد مولکول های مایع دستشویی

تولید مایع دستشویی به صورتی است که نیمی از  مولکول های سازنده آن در چربی ها حل می شوند و قسمتی دیگر در آب.همین عوامل ویژگی تمیز کنندگی را در مایع های دستشویی و سایر شوینده ها با این فرمولاسیون ایجاد می کند.

مایع های دستشویی طی یک پروسه با آب به تمیز کردن دست و صورت می پردازند،به این ترتیب که زمانی که با آب ترکیب می شوند ،نیمی از مولکول های آن با آب حل شده و موجب می شوند عملکرد این شونده به سهولت انجام شود.نیمی دیگر از مولکول ها که توانایی حل شدگی با آب را ندارند به چربی ها و کثیفی های دیگر چسبیده و در آن ها حل می شوند،سپس آلودگی ها و چربی ها توسط این دو گروه از مولکول ها مانند زندانی شده و دور تا دور آن را مولکول های مایع دستشویی احاطه می کنند. به این ترتیب مولکول های مایع دستشویی فرآیند پاک سازی را کامل می کنند.

آیا مایع دستشویی، ضدعفونی کننده دست است؟

آیا مایع دستشویی، ضدعفونی کننده دست است؟

از عادی ترین مایع های دستشویی تا بهترین مایع دستشویی ها خاصیت ضدعفونی کنندگی را همانطور که گفتیم به دلیل وجود اتانول دارا هستند،ولی نکته ای که قابل ملاحضه است این است که شستن دست ها وقتی که آلودگی های میکروبی بسیاری دارند،تنها با آب گرم و مایع دستشویی عادی موجب تمیز شدن واقعی آن نمی شد ،مخصوصا بعد از فراگیر شدن بیماری های ویروسی در جهان ،و استقبال روز افزون مردم از ژل ها و ترکیبات ضد عفونی کننده،تولید کننده ها به دنبال تولید محصولی بودند که بتواند با یک تیر دو نشان بزند.یعنی هم شستشو دهنده باشد هم ضد عفونی کننده.بنابراین اقدام به ترکیب مایع های دستشویی با ترکیبات اتانول،یا ترکیب کردن مایع دستشویی ها با بزرگ ترین ضدعفونی کننده جهان یعنی الکل کردند.این ترکیبات مانند دستگاه های استریزه کننده تمام آلودگی ها و میکروب ها را کشته و این اطمینان خاطر را می دهد که به راحتی از آلودگی دست ها خلاص شده ایم.این ویژگی در انواع مایع دستشویی ها وجود دارد که می توانیم به سهولت در بازار فروش پیدا کنیم.

انواع مایع دستشویی فومی و کرمی

انواع مایع دستشویی فومی و کرمی

مایع دستشویی ایرانی و خارجی بسیاری در بازار یافت می شوند ،که محصول ایرانی توانسته به خوبی با نوع خارجی آن رقابت کند و انواع مایع دستشویی را به بازار ارائه کند.

یکی از انواع مختلف مایع های دستشویی ،مایع دستشویی فومی است.این نوع از مایع دستشویی با ترکیب مایع دستشویی و هوا ساخته می شود،به طوری که در اولین نگاه به این مایع دستشویی تصویر کف صابون در ذهن ما تداعی می شود.

در واقع مایع های فومی همان کف صابون هستند که کار با آن را آسان تر کرده و از نظر هزینه ،قیمت مایع دستشویی فومی مقرون به صرفه تر از انواع دیگر آن تمام می شود‌.بنابراین بهترین و بزرگ ترین فایده این مایع دستشویی کم شدن میزان مصرف است به طوری که مصرف مایع دستشویی را به نصف می رساند.

مایع دستشویی فومی به دلیل رقیق بودن آن احتیاج به حل شدن در آب نداشته و به این ترتیب با استفاده از این محصول حجم کمتری آب مصرف می شود.به علاوه به دلیل حالت کفی بودن این مایع دستشویی زمان کمتری را هم از افراد برای حل کردن مایع دستشویی میگیرد.

از مزایای دیگر مایع های دستشویی فومی این است که،حجم کی از آن در به دست ها می مالیم همان حجم مورد نیاز ما است‌.بر خلاف مایع دستشویی های عادی که ممکن است به اندازه میزان استفاده شده کف نکند،یا بر خلاف میزان کمی که از آن به کار می بریم حجم زیادی از کف را روی دستان ما باقی بگذارد که نیاز به آب کشی بسیار و در نتیجه هدر شدن،آب بیشتر و مایع دستشویی اضافه تر و تلف شدن هزینه ها و وقت است.

به علاوه در هنگام استفاده از مایع دستشویی عادی ممکن حجم زیادی از آن از میان دست هایمان سر ریز شود و راهی فاضلاب بشود.ولی مایع دستشویی فومی لیز نمی خورد و افراد  به حد نیاز از آن استفاده می کنند.

مایع دستشویی های فومی موجب لطافت و نرم شدن پوست می شوند،زیرا در ساختار آن ها از نرم کننده ها استفاده می شود.و همان مزیت،مشخص بودن میزان مورد نیاز در استفاده از آن نیز ،به لطافت و عدم خشکی پوست می افزاید.

همین مصرف کمتر از مایع دستشویی موجب می شود کمتر به پوست بچسبد و راحت تر جدا و شسته شود .

مایع دستشویی کرمی نیز یکی محصولاتی است که برای تسهیل شستشوی مکرر دست ساخته شده.امروزه به دلیل مشعله بسیار انسان با محیط اطراف خود بیشتر از گذشته در ارتباط است به همین جهت به شوینده ای نیاز دارد که آلودگی ها را به خوبی پاک کند،در عین حال موجب خشگ شدگی و آسیب به پوست دست نشود.به همین منظور شرکت های تولید کننده مایع های دستشویی کرمی را تولید کرده اند ‌.

در ترکیبات این نوع از مایع دستشویی از کرم ها و  نرم کننده ها استفاده می شود ،به طوری که بعد از شستشوی دست مقداری از این مرطوب کننده ها روی پوست باقی مانده و موجب بقای چربی پوست و لطافت آن می شود‌.

همچنین پاک کننده های این محصول بسیار ملایم و سازگار با پوست دست هستند‌.

بسیاری از مایع دستشویی های کرمی حاوی مقادیر بسیاری از گلیسیرین هستند که همین ماده ارزشمند موجب نرم کردن پوست دست می شود.این ماده رطوبت را در پوست جذب کرده و موجب حفظ و نگهداری آن می شود.همچنین می تواند رطوبت از بین رفته در پوست دست را بازگرداند.

بسیاری از این مایع های دستشوی حاوی ترکیبات شیمیای هستند که از تبخیر آب دست و خشک شدن پوست دست  و عوارض ناشی از خشکی پوست دست مانتد التهاب و خارش پوست جلوگیری می کنند.

این کرم ها حاوی پروتئن های مفید می باشند که پوست را تغذیه کرده و شامل مواد مغذی بسیاری می باشند.همچنین آنتی اکسیدان های بسیاری را دارا هستند که این ماده باعث جوان سازی و طراوت پوست و جلوگیری از شکستگی پوست می شود‌.

صابون مایع یا مایع دستشویی؟

می توان گفت اغلب افراد در سال های نوجوانی و جوانی خود با جوش های صورت رو به رو شده اند،و تلاش های بسیاری برای مقابله با آن کرده اند.اما در واقع راه مبارزه با این جوش ها چیست؟

باانتخاب واستفاده بسیاری از شوینده های موجود در بازار وضع جوش های صورت بد تر شده ،و جستجوی پی در پی و پیدا نکردن شوینده ای مفید برای درمان این مشکل موجب کلافه شدن افراد می شود.

برای درمان این منظور نیاز به شوینده ای است که چربی اضافی صورت را گرفته و طوری هم نباشد که موجب خشک شدن بیش از حد پوست و عوارض آن شود.

اختراع اولین نوع از صابون های مایع به ابتدای قرن ۱۹ مربوط می شود.در واقع صابون های مایع همان مایع های دستشویی هستند که به تدریج و با تولید شرکت های مختلف تغییر نام داده اند.صابون ها تاریخچه بسیار طولانی دارند که مربوط به زمان های قبل از قرون وسطی می باشد.

اولین صابون مایع از روغن نخل توسط یک شرکت اروپایی اختراع شد،این نوع از صابون مورد استقبال روز افزون قرار گرفت و تمام شرکت های تولید کننده شوینده تمایل به تولید آن را داشتند.

شرکت های اخیر برای فروش بیشتری از محصول خود و منحصر به فرد نشان دادن آن ،از نام تجاری جدیدی استفاده کردند .این نام خاص(مایع دستشویی بود) این نام خریدار را به اشتباه می انداخت که محصول جدید و خارق العاده ای را خریداری می کند،در حالی که این محصول همان صابون مایع بوده که برای جلب مشتری تغییر نام داده.

البته نا گفته نماد شرکت های مختلف در تولید مایع های دستشویی جدید روز به روز به کیفیت و  ویژگی های آن افزوده که این عوامل خود در بازار گرمی این محصول موثر بود.

بهترین و خوشبوترین مایع دستشویی ایرانی و خارجی برای دست

بهترین و خوشبوترین مایع دستشویی ایرانی و خارجی برای دست

امروزه مایع دستشویی های بسیاری با عطر های مختلف تولید می شوند انواع مایع دستشویی خوشبو با اسانس های مختلف توسط شرکت های خارجی و ایرانی در بازار وجود دارند.اسانس ها نقش به سزایی در کیفیت یک محصول و تعداد خریداران آن دارد.استشمام بوی یک گل از یک مایع دستشویی می تواند خاطرات بسیاری را برای انسان زنده کند.همچنین رایحه باقی مانده از مواد شوینده روی دست حس شادابی و طراوت برای روحیه و اعتماد به نفس انسان به همرا دارد.به همین دلیل رایحه های بسیاری از انواع گل ها گیاهان و خوراکی ها و میوه ها به مایع های دستشویی زده می شود.از این رایحه ها می توانیم به رایحه گل همیشه بهار،لیمو،آلوئه ورا،نارگیل،توت فرنگی،پرتغال،آلوئه فروت،هربال،سیب سبز،انار،هلو،کیوی،میوه های بهاری،طالبی،موز، لیمو ترش و ……پیدا کنیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما